УВАГА В УКРАЇНІ ДІЄ РЕЖИМ ВОЄННОГО СТАНУ!!!

У зв’язку з військовою агресією російської федерації проти України з 24 лютого 2022 року по всій території України впроваджено режим воєнного стану.


Режим воєнного стану – це особливий правовий режим, який може вводитися по всій території держави, або ж розповсюджуватися лише на окрему її територію, і який передбачає введення в дію заходів, спрямованих на протидію й відвернення загрози, забезпечення захисту населення, сприяння відсічі збройній агресії і окупації.


Під час дії режиму воєнного стану можуть встановлюватися окремі обмеження прав і свобод із зазначенням строку цих обмежень.


Не можуть бути обмежені права і свободи, передбачені статтями 24, 25, 27, 28, 29, 40, 47, 51, 52, 55, 56, 57, 58, 59, 60, 61, 62, 63 Конституції України. З повним текстом Контитуції України можна ознайомитись за посиланням: (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#n4239)

До заходів, які можуть впроваджуютися під час дії режиму воєнного стану, належать:

  • 1) Посилення охорони об’єктів життєвоі інфраструктури, введення особливого режиму їх роботи і функціонування.
  • 2) Залучення населення для виконання суспільно корисних робіт.
  • 3) Використання потужностей підприємств, установ і організацій усіх форм власності для потреб оборони, у тому числі з можливістю зміни їх виробничої діяльності, перепрофілювання, тощо.
  • 4) У разі потреби, з метою забезпечення заходів оборони і захисту населення, вилучення майна державних підприємств, державних господарських об’єднань.
  • 5) Впровадження комендантської години і спеціальний режим світломаскування.
  • 6) Встановлення особливого режиму в’їзду/виїзду, обмеження свободи на пересування населення, і руху транспортних засобів.
  • 7) Проведення перевірок документів осіб, огляд речей, транспортних засобів, багажу, вантажів, службових приміщень і житла.
  • 8) Заборона проведення масових заходів.
  • 9) Заборона діяльності політичних партій, громадських об’єднань, у разі якщо така діяльність спрямована на посягання на права і свободи людини, державні цінності, підрив безпеки держави.
  • 10) Можливість встановлювати заборону або обмеження на вибір місця перебування чи місця проживання осіб, на території на якій діє воєнний стан.
  • 11) Регулювання роботи постачальників електронних комунікаційних мереж та/або послуг поліграфічних підприємств, видавництв, телерадіостанцій, та інших організацій і закладів культури та засобів масової інформації, з можливістю використання потужностей таких організацій для проведення роз’яснювальної роботи серед військ і населення та інформування щодо загроз, небезпек аварій, заходи щодо евакуації, тощо.
  • 12) Можливість заборони роботи приймально-передавальних радіостанцій особистогот і колективного користування та передачу інформації через комп’ютерні мережі.
  • 13) У разі порушення вимог або невиконання заходів правового режиму воєнного стану вилучати у підприємств, установ і організацій усіх форм власності, окремих громадян електронне комунікаційне обладнання, телевізійну, відео- аудіоапаратуру, ком’ютери, тощо.
  • 14) Заборона торгівлі зброєю, отруйними речовинами, алкгольними напоями та речовинами на спиртовій основі.
  • 15) Встановлення особливого режиму у сфері виробництва і реалізації лікарських засобів, які мають у своєму складі наркотичні засоби, психотропні речовини та прекурсори.
  • 16) Вилучати у підприємств, установ і організацій навчальну та бойову техніку, вибухові, радіоактивні речовини і матеріали, сильнодіючі хімічні та отруйні речовини.
  • 17) Заборона військовозобов’язаних на зміну місця проживання/перебування, без дозволу військового комісара.
  • 18) З метою забезпечення заходів оборони і захисту наслення, можливість встановлення для фізичних і юридичних осіб зобов’язання з розквартирування війсковослужбовців, працівників служб цивільного захисту, евакуйованого населення.
  • 19) Встановлення порядку використання фонду захисних споруд цивільного захисту.
  • 20) У разі загрози, проведення евакуації населення, а також матеріальних і культурних цінностей.
  • 21) З метою запобігання гуманітарних катастроф і голоду, впроваджувати заходи, які сприяють номальному забезпеченню населення основними продовольчими і непродовольчими товарами.
  • 22) Посилення охорони державної таємниці.

Відповідно до статті 65 Конституції України, захист Вітчизни, незалежності та територіальної цілісності України, шанування її державних символів є обов’язком громадян України.

У період дії воєнного стану громадяни України, цивільні особи, можуть брати участь у відсічі та стримуванні збройної агресії російської федерації та/або інших держав, у тому числі отримати вогнепальну зброю і боєприпаси до неї відповідно до порядку та вимог, встановлених Міністерством внутрішніх справ України.
Застосування цивільними особами вогнепальної зброї, отриманої відповідно до законодавства, здійснюється аналогічно до застосування зброї військовослужбовцями під час виконання ними завдань щодо відсічі збройної агресії проти України в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Цивільні особи зобов’язані здати отриману ними вогнепальну зброю і невикористані боєприпаси до неї до органів Національної поліції України не пізніше 10 днів після припинення або скасування дії воєнного стану в Україні.

Крім того, у період дії воєнного стану громадяни України можуть брати участь у відсічі та стримуванні збройної агресії російської федерації та/або інших держав, застосовуючи власну нагородну зброю, спортивну зброю (пістолети, револьвери, гвинтівки, гладкоствольні рушниці), мисливську нарізну, гладкоствольну чи комбіновану зброю та бойові припаси до неї.
Цивільні особи не несуть відповідальності за застосування вогнепальної зброї проти осіб, які здійснюють збройну агресію проти України, якщо така зброя застосована на підставі та в порядку, визначених статтею 1 та статтею 4 Закону України “Про забезпечення участі цивільних осіб у захисті України”.

😎 Потрібна консультація?

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *