Використання сучасних технологій у юридичній практиці
Спілкуючись з різними юристами і юридичними фірмами, я звернув увагу на те, що мало хто використовує в своїй роботі сучасні блага цивілізації у вигляді онлайн-сервісів для полегшення їх роботи, моніторингу справ, зберігання даних.
У зв'язку з цим я хотів би поділитися своїм досвідом.
Наша компанія в основному займається захистом інтересів клієнтів в суперечках з банками, справ дуже багато, юристів, здавалося б, мало, але ми намагаємося все зробити.
Відразу хочеться відзначити, що 90% роботи – це представництво клієнтів в судах, тому організація роботи загострюється для даного виду робіт.
Наші інструменти:
- Trello (https://trello.com) – це послуга для командної роботи.
- Slack (https://slack.com) – моніторинг виконаної роботи в режимі реального часу. Звіти про те, що зробили юристи, яку діяльність вони додали.
- «ОпендАтаБот» (https://opendatabot.com) – телеграма/viber-бот, який автоматично відстежує реєстр судових рішень.
- Google Drive (https://drive.google.com) – онлайн-сховище.
- «Прецедент» (https://www.precedent.ua) – пошук, узагальнення судової практики. Зручно, швидше, ніж реєстр судових рішень.
- «Судова влада України» (http://court.gov.ua) – моніторинг реєстрації заяв в суді, призначення справ на судові засідання.
Важлива умова: сервіси 1-4 мають додатки для android/ios. 5-6 мають веб-версії для мобільного браузера.
Трелло
Сервіс для командної роботи.
Завдяки цій послузі можна створити окремі картки для кожного клієнта / справи, в яких можна ввести повну інформацію про справу, судові засідання, контактні дані клієнта, в цілому, про все, що може знадобитися в будь-який час.
У нашому випадку сервіс виглядає так: Всі справи діляться на суди, відповідно, легко відстежити, які справи знаходяться де і що з ними потрібно робити. При необхідності карту з корпусом просто перетягують на потрібний стовпець (екземпляр) одним дотиком.
Також кожна карта маркується судом (в залежності від району) і плавцем. установа (зелена і синя етикетка відповідно).
Якщо адвоката відправляють в конкретний суд, або в банк, дуже зручно відфільтровувати справи в цьому суді або банку, і вирішувати кілька питань за одну поїздку, що дуже економить час.
Списки можна створювати на кожній картці. Назва списку – унікальний номер справи, суддя, суть позову.
У самому списку додаються всі документи по справі, які є в реєстрі судових рішень.
Також в картці справи робляться супутні записи: номери телефонів, адреси, будь-які думки, посилання на рішення, які потрібно буде використовувати в справі, і так далі, в цілому все, що ми звикли тримати в голові або на клаптиках паперу, а тепер це все в мережі і доступно в будь-який час.
Для оперативного заповнення даних по справах окремий співробітник щодня стежить за реєстром судових рішень, переліком призначених справ та інформацією про етапи судових справ, все нове відразу вноситься в карти.
Також всі дії у справі вносяться в картку як коментарі (вони направили позов, заяву, звернулися до суду і т.д.).
Ось як виглядає звичайна річ: (увага, довгий скріншот!)
Взагалі, для систематизації справ поки не вдалося знайти кращий інструмент, інші послуги або дуже складні, або платні, або не дають необхідного інструменту.
Сирий
Чат + сервіс для моніторингу дій, зроблених в календарі Trello і Google.
Завдяки сервісу Slack, який інтегрується з багатьма іншими сервісами, менеджер і співробітники компанії можуть стежити за роботою співробітників в режимі реального часу, що змінилося в судах, які завдання були внесені в календар, які документи були створені і так далі.
В результаті Slack покаже вам:
- які коментарі, нові статуси, нові судові рішення, рішення були по справі.
- які нові завдання створили в Google Календарі.
- які нові документи були створені та синхронізовані з Google Doxes.
На сьогоднішній день вікно обслуговування для нас виглядає так:
У той же час, натиснувши на ім'я клієнта (справи) в Slack, ми відкриємо його карту в Trello, або, натиснувши на додане судове рішення, зайдемо на сайт судової влади.
Для менеджера це дуже зручно, так як перебуваючи в судовому засіданні / відпустці / переговорах, ви можете відкрити Slack на своєму мобільному телефоні і реально подивитися, виконана робота в офісі, чи ні 🙂
OpenDataBot
(https://opendatabot.com) – телеграма/viber-бот, який автоматично відстежує реєстр судових рішень.
Крім того, що окремий співробітник щодня стежить за реєстром судових рішень і призначенням судових засідань для розгляду, частину роботи бере на себе бот Open Data, який працює в Telegram або Viber.
Цей бот стежить за внесенням судових рішень до реєстру, а також судовими засіданнями щодо нього за унікальним номером справи в суді.
Вам просто потрібно ввести всі свої справи в підписку бота, потім він перевіряє їх в атомному режимі.
Мінус, що він проводить моніторинг кожні 2-3 дні, але цього досить часто.
Ось що він знайшов для нас останнім часом:
Також цей бот здатний шукати контрагентів в реєстрі юридичних осіб / закрилків, стежити за їх змінами.
Google Drive
Онлайнове сховище.
Не потрібно багато розповідати, документи автоматично завантажуються в онлайн-сховище, доступ до нього можливий з будь-якого пристрою в будь-якій точці світу.
Платимо за 100 ГБ всього 45 грн. Місяць.
«Прецедент»
Пошук, узагальнення судової практики. Зручно, швидше, ніж реєстр судових рішень.
Підписався на послугу, яка дозволила б заощадити дорогоцінний час на пошук і систематизацію судової практики. Якщо роботи багато, а часу мало – обов'язково подивитися.
Не буду писати більш детально, тут все розписано: https://www.facebook.com/groups/precedent.ua/
Крім того, ми робимо скан-копії всіх документів, вчимося друкувати наосліп за десятипалим методом, знаємо, як робити ctrl-c ctrl-v, вітаємо офісних співробітників зі святами і т.д., що також впливає на ефективність і зручність роботи 🙂
Сподіваюся, інформація була корисною.